2008-12-04

Mer om Dugges Rudolf


Igår provade jag Dugges julöl Rudolf, vilket inte gick som jag hoppats - till slut hälde jag ut det sista i slasken - och skickade ett mail om detta till bryggeriet.

Och efter bara några timmar fick jag svar: Jodå, de hade haft vissa problem med en mjölksyrebakterie under hösten, men de hade inte tidigare hört att det drabbat Rudolf på flaska. Dags att leta fram kvittot och går tillbaka med resterande flaskor till Systembolaget.

Nå, såhär skrev Mikael Dugge Engström himself om situationen:
[...] Vi har inte bryggt på ett tag nu utan ägnar oss åt att sanera varje vrå i bryggeriet, byter ut alla slangar och rengöringsmedel och går igenom samtliga rengöringsrutiner. Vi köper också in en ångpanna för att kunna sterilisera varje vrå i anläggningen i fortsättningen.
En tung höst med andra ord, men vi hoppas komma igång med bryggning igen inom ett par veckor.
Så nu har jag tagit bort min recension på Beer Advocate. Hoppas de får ordning på bryggeriet, för deras öl har annars varit bra.

4 kommentarer:

  1. Nähä. Jag kastade Systembolagskvittot förra helgen när jag städade. *GRRRRR*

    SvaraRadera
  2. Du behöver inget kvitto för att reklamera en defekt vara, men då måste den vara öppnad och minst en tredjedel vara kvar i flaskan.

    Du måste dock ha kvittot om du vill tillämpa öppet köp.

    Har för mig att det var så iallafall när jag jobbade på bolaget, men reglerna kanske har ändrats. Man kan ju alltid fråga på bolaget.

    /Fredrik

    SvaraRadera
  3. Det funkade bra att lämna tillbaka utan kvitto.

    SvaraRadera
  4. Trots att jag läst detta så lyckades jag köpa en flaska igår. Så kan man hoppas att bara vissa flaskor är drabbade så man kan chansa att dricka den då det nu bara är en flaska eller borde man lämna tillbaka den?

    SvaraRadera